- v največji možni meri sovpadajo z razvojem/izvajanjem vsebin pri predmetih Računalniške strukture in omrežja 04 ter Računalništvo 43
Učbeniki in učna sredstva, ki jih je potrdil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje, so zbrani v Katalogu učbenikov za srednjo šolo in objavljeni na spletni strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo www.zrss.si.
Poleg navedenih bomo uporabljali dokumentacijo, ki bo nastajala kot izvajanje tečajev Računalništvo in Lav tretjega letnika strokovne gimnazije v repozitorijih teh tečajev( dokumenti, forumi, wiki, vaje/testi,...), v pomoč naj vam bodo tudi viri, ki so morebitno navedeni v orodju povezav teh tečajev.
Predmet Laboratorijske vaje se ocenjuje se s številskimi ocenami od 1 do 5.
Ocena je pridobljena z oddajo in zagovorom poročil opravljenih vaj; pri sestavi ocene se upošteva:
Ocena ni (nujno) absolutna, temveč se lahko določa na osnovi primerjave ocenjevanega s celotno ocenjevano populacijo.
Potreben pogoj za pozitivno oceno so oddana VSA poročila laboratorijskih vaj. Izjema od tega pravila so zgolj primeri individualnega dogovora z (nadzornim) učiteljem o načinu pridobivanju ocene.
se vrši po vnaprejšnem dogovoru z učiteljem.
Dijakom so na voljo praktični vsi termini izvajanja laboratorijskih vaj. Dijak se mora za popravljanje ocene najaviti vsaj 7 dni vnaprej. Popravljanje se dijaku lahko odobri v želenem terminu v primeru, da termin še ni zaseden, največ 1-krat mesečno.
Posebnosti:
Priporočljivo je, da dijaki ocen ne bi popravljali v zadnjem tednu pred koncem ocenjevalnega obdobja. Dijak pri izboljševanju ali popravljanju ocene izkazuje doseganje ciljev predmeta na osnovi svojih poročili o opravljenih vajah in uspešno opravljenega zagovora.
Vaje: prevzem naloge in oddaja poročila potekajo ne glede na dejansko fizično prisotnost v učilnici (oddaljen prevzem in oddaja).
Dijaki besedilo vaje samostojno prevzamejo ob pričetku bloka laboratorijskih vaj in zastavljene cilje rešijo najkasneje v štirinajstih dneh od datuma objave nalog, če z vajo ni predpisano drugače. Naloge rešujejo samostojno, s pomočjo (sodijakov, nadzornih učiteljev). Zahtevnejše naloge, projektne in seminarke naloge se izvajajo v manjših skupinah, kjer pa je vloga članov skupin vnaprej opredeljena.
Dijaki za vsako izvedbo vaje, projektno ali seminaske nalogo, izdelajo in na predpisan način oddajo lastno poročilo. Poročilo o izvedbi projektnih in seminaskih nalog je opredeljeno tudi v posebnem dokumentu.
Poročila o izvedbi vaj(e)
Za vsako izmed opravljenih vaj dijak izdela poročilo. Poročilo vsebuje naslovnico, vsebinski del in morebitne priloge. Naslovnica vsebuje ime vaje, ime, priimek in razred dijaka. Vsebinski del je razdeljen na dva dela; prvi del vsebuje seznam nalog z njihovimi besedili, drugi del besedila in rešitve zastavljenih nalog, opremljene z ustreznimi komentarji in argumentacijo uporabljene rešitve (dovoljena je tudi sekvenca besedilo naloge, rešitev naloge). Zadnji del poročila vsebuje seznam prilog (izvorna koda, diagrami, slike,....); seznam datotek, ki jih ob oddaji priložite poročilu.
Oddaja poročil
Posebnosti ocenjevanja vaj
Odstopanja
Predvsem zaradi različnega predznanja dijakov in pa različnih zmožnosti dojemanja in implementacije znanja je pri ocenjevanju možno odstopanje od prej opisanih kriterijev. Dijak lahko pridobi oceno oz. oceno ali del ocene izboljša tudi z izvedbo vnaprej dogovorjenaga projekta, ki pa mora biti tak, da pokriva večino tem, predpisanih s programom predmeta. Projekt mora biti dogovorjen vnaprej (prva tretjina ocenjevalnega obdobja, začetek bloka določene snovi, ...) z učiteljem predmeta.
Zaključevanje ocene pri predmetu
Pri predmetu so dijaki ločeno ocenjeni z dvema sklopoma ocen dveh ocenjevalcev. Za pozitivno končno oceno morata biti oba sklopa pozitivno ocenjena. Pozitivna končna ocena je določena s povprečjem ocen obeh pozitivno ocenjenih sklopov.
S popravnim in s predmetnim izpitom dijak na novo pridobi oceno
Če so bile predhodno izvedene vaje že enkrat ocenjene, jih ni mogoče še enkrat drugače oceniti. V primeru, da so bile vaje neoodane, se jih lahko oceni po enakih kriterijih kot v času izvajanja, sicer pa v skladu s trenutno veljavnim pravilnikom o ocenjevanju (izdelava izdelka oz storitve):
Pravilnik o ocenjevanju znanja v srednjih šolah
Uradni list RS, št. 30/18
29.člen:
(2) Izdelavo izdelka oziroma opravljanje storitve, izpitni nastop in vaj spremlja mentor, ki za šolsko izpitno
komisijo pripravi strokovno mnenje, na podlagi katerega šolska izpitna komisija oceni dijaka.
30.člen:
(3) Izdelava izdelka oziroma storitve skupaj z zagovorom lahko traja največ šest šolskih ur.
(4) Ustni del izpita, zagovor izdelka oziroma storitve traja največ 20 minut. Za ustni del izpita
ima dijak po dodelitvi vprašanja pravico do 15-minutne priprave.
Izpit se izvede v obliki realizacije kompleksnejše naloge, ki vsebinsko pokriva pretežni del snovi - izdelek v trajanju 2,5 šolske ure oz. 120 minut. Vsa sredstva za izvedbo naloge so na voljo na delovnem mestu, kjer se izpit izvrši. Delo je samostojno, kandidat lahko uporabi lastno pisalo in lastna morebitna izdelana poročila vaj tekočega leta v tiskani obliki. Uporaba elektronskih nosilcev informacij ni dovoljena.
Povzetek splošnih ciljev, vezani na izvajanje v 4 letniku:
*Cilji so povzeti po Predmetnem katalogu za Tehniške gimnazije, predmet Laboratorijske vaje - Računalništvo ter Računalniški sistemi in omrežja, podrobneje v vsebini https://eportal.mss.edus.si/msswww/programi2025/programi/media/pdf/un_gimnazija/tehniska-gimnazija/UN_LAV_Racunalnistvo-rac_sistemi-omrezja.pdf oz. novejšem.