Laboratorijske vaje (pri predmetu RSO 04)

Izvajanje laboratorijskih vaj

Dijaki besedilo vaje samostojno prevzamejo ob pričetku bloka laboratorijskih vaj in zastavljene cilje rešijo najkasneje v štirinajstih dneh od datuma objave nalog. Naloge rešujejo samostojno, s pomočjo (sodijakov, nadzornih učiteljev). Zahtevnejše naloge, projektne in seminarke naloge se izvajajo v manjših skupinah, kjer pa je vloga članov skupin vnaprej opredeljena.
 
Dijaki za vsako izmed vaj, projektne ali seminaske naloge izdelajo poročilo. Poročilo o izvedbi projektnih in seminaskih nalog je opredeljeno tudi v posebnem dokumentu.
 

Poročila o izvedbi vaj(e)

Za vsako izmed opravljenih vajo dijak izdela poročilo. Poročilo vsebuje naslovnico, vsebinski del in morebitne priloge. Naslovnica vsebuje ime vaje, ime, priimek in razred dijaka. Vsebinski del je razdeljen na dva dela; prvi del vsebuje seznam nalog z njihovim besedilom, drugi del rešitve zastavljenih nalog, opremljene z ustreznimi komentarji in argumentacijo uporabljene rešitve (dovoljena je tudi sekvenca besedilo naloge, rešitev naloge). Zadnji del poročila vsebuje seznam prilog (izvorna koda, diagrami, slike,....); seznam datotek, ki jih ob oddaji priložite poročilu.
 

Oddaja poročil 

Če v samem besedilu dokumenta z opisom vaje ni drugače opredeljeno, je skrajni rok za oddajo poročila 14 dni od datuma objave dokumenta z vajo. Poročilo oddate:

Ocena pri predmetu

Ocenjuje se s številskimi ocenami od 1 do 5.

Ocena je pridobljena z oddajo in zagovorom poročil opravljenih vaj; pri sestavi ocene se upošteva:

 

Potreben pogoj za pozitivno oceno so oddana vsa poročila laboratorijskih vaj. Izjema od tega pravila so zgolj primeri individualnega dogovora z nadzornim učiteljem o pridobivanju ocene (glej: "Odstopanja").

Posebnosti ocenjevanja vaj

Odstopanja

Predvsem zaradi različnega predznanja dijakov in pa različnih zmožnosti dojemanja in implemetacije znanja je pri ocenjevanju možno odstopanje od prej opisanih kriterijev. Dijak lahko pridobi oceno oz. oceno ali del ocene izboljša tudi z izvedbo vnaprej dogovorjenaga projekta, ki pa mora biti tak, da pokriva večino tem, predpisanih s programom predmeta. Projekt mora biti dogovorjen vnaprej (prvi mesec v vsakem ocenjevalnem obdobju, izjemoma začetek bloka določene snovi, ...)

Zaključevanje ocen - posebnosti

Laboratorijske vaje podpirajo 2 predmeta:

Ocene pri predmetu tako sestavljata 2 bloka ocen, prvega sestavljajo ocene prvega in drugega ocene drugega predhodno navedenega predmeta. Dijak mora za pozitivno oceno pri predmetu biti pozitivno ocenjen iz obeh blokov. Končno pozitivno oceno skupno sestavijo vsi udeleženi učitelji-izvajalci posameznih blokov vaj, pri čemer sta oba bloka ocen pri zaključeni oceni načeloma upoštevana enakovredno.

Splošni cilji predmeta RSO

Operativni cilji predmeta so razvidni iz obavnavanih tematik:

Teme
  1. Rekurzija, rekurzivni postopki in rekurzivne strukture
    • lastnosti rekurzivnih postopkov
    • realizacija izbranih postopkov
    • dinamične (rekurzivno defnirane) strukture:
      • realizacija vrst (enostranso povezane, neprioritetne, urejene
      • realizacija drevesnih struktur
      • izvedba osnovnih operacij nad strukturami (crud)
      • preddefinirane javanske strukture
      • queue, dequeu, arraylist, hashmap
      • izbira strukture glede na namen rabe
      • primerjava linearnih in logaritemskih struktur
  2. Izjemni dogodki, izjeme, obravnavanje in delegiranje izjem, proženje izjem, kreiranje izjem
    • obravnava, delegiranje
    • vrstni red obravnave izjeme
    • lastne vrste izjem
    • proženje izjem
  3. Opravila, procesi, niti, sočasno izvajanje, nadzor in kontrola sočasnega izvajanja
    • definicija niti, zagon iti, izvedba sočasnosti
    • življenska doba niti
    • fork in join
    • nadzor sočasnega izvajanja, sinhronizacija (volatile, sihronizirane metode, bloki kode)
    • Načrtovanje
  4. OOP terminologija
    • forward in reverse engineering, orodaj, pregled in test izbranih orodij
    • diagrami (sočasna korelacija računalništvo) : razredni, objektni, use-case, aktivnosti, SD,
    • generalizacija in specializacija
    • načrtovanje in dokumentiranje aplikacij s pomočjo diagramov
  5. Algoritmično in dogodkovno krmiljene aplikacije, uporabniški vmesniki, tehnologija FXML
    • načrtovanje, programska oprema, nedvisnost izgleda od kontole in podatkovnega modela (mvc)
    • FXML in SceneBuilder
  6. Datoteke in tokovi
    • tipizirane in netipzirane, 
    • binarne,besedlne
    • zaporedne, dat. z direktnim (naključnim) dostopom
    • osnovni postopki (crud) na posameznih vrstah datotek
    • podrobnejša obravnava:
      • binarne datoteke
      • besedilne datoteke - realizacije
      • datoteke zapisov - realizacije
      • datoteke objektov - realizacije
        • serializacija (java, json, ..
        • kodiranje (npr. base64
  7. SUBP (sql) in povezovanje programske kode s SUPB
    • Tokovi in komunikacije, povezavno in brezpovezavno usmerjeni protokoli/prenosi
    • html odjemalci, interpretacija html, preoblikovanje html-csv-xml-json
    • client-server aplikacija
    • datagrami in brezpovezavne komunikacije
    • javanska implementacija brskalnika
  8.  varnost aplikacij in prenosov
    • načini zagotavljanja varnosti
    • zagotavljanje varnost, ugotavljanje istovetnost, identifikacija
    • certifikati; openssl, java
    • kriptiranje in podpisovanje vsebine

-------------------------------------------------  --

  1. ponovitve - npr. tajnopisje **** se izvede ali ne, izbere se lahko tudi alternativna tema ****
    • posredni cilj: ponoviti osnove stavke, strukture, algoritme v obsegu maturitetnega izpita iz RAČ03 ter dela RAČ04
      • steganografija in kriptografija skozi zgodovino
      • realizacije:
        • steganografija (skrivanje besedila v alternativen medij : sliko, zvok)
        • kriptografije:
          • substitucije : primeri (realizacije)
          • transpozicije : primeri (realizacije)
          • monoalfabetska šifriranja : primeri (realizacija)
          • polialfabetska šifriranja : primeri (realizacija)

Opomba :

v splošnem se prvih 5 ali 6 blokov izvede v prvem ocenjevalnem obdobju, vsebine so vsebovane tudi v sočasno izvajanih laboratorijskih vajah, kjer se s primeri utrdi pretežni del vsebin.

Učna gradiva in viri

Poleg navedenih bomo uporabljali dokumentacijo, ki bo nastajala kot izvajanje tega tečaja v repozitorijih tega tečaja( dokumenti, forumi, wiki, ...), v pomoč naj vam bodo tudi viri, ki so navedeni v orodju povezav tega tečaja.
Neformalni in nobvezni viri bodo me izvajanje podani tudi v okviru objavljenih vsebin.

Ocenjavanja (RSO)

V splošnem so ocenjavanja pri predmetu pisna, izjemoma se ocenjuje tudi ustno. In sicer:

Ustno ocenjevanje se izvaja individualno, na željo dijaka in sporazumno dogovorno.

Dijak ali skupina dijakov lahko dodatno oceno pridobi tudi na osnovi svoje (izstopajoče, nadpovprečne) aktivnosti.

Ocene pridobljene pri predmetu se enakovredne.

Podrobneje je tematika opredeljena s formalnim načrtom ocenjevanja pri predmetu.

Popravljanje ocen (RSO)

Popravljanje ocen se individualno izvaja na željo zainteresiranega  dijaka.

Načeloma so aktivnosti namenjene ure z delitvami v skupine (1 ura tedensko), če dogovor med dijaki in učiteljem ne opredeljeju drugače. Dijak se mora na popravljanje vnaprej dogovoriti z učiteljem. Dogovor vsebuje termin in obseg vsebin. V splošnem se preverjanje pri popravljaju izvaja pisno, dogovorno je možno tudi drugače.

Učitelj lahko z vnaprejšnjim obvestilom opredeli drugačen način popravljanja (recimo: opredeljen z veljavnih šolskim pravilnikom kot: enkrat, v enem terminu za vse, pred koncem ocenjevalnega obdobja).