00_Računalništvo03
- Marko KASTELIC |
Informacije o tečaju
Splošni cilji predmeta
- pridobivanje temeljnih znanj o sintaksi in semantiki programskega jezika,
- pridobivanje in dopolnjevanje splošnih znanj s področja računalništva,
- spoznavanje programskih konstruktov in ukazov,
- spoznavanje postopkov pisanja, dokumentiranja in testiranja programske opreme (osnovna raven),
- pridobivanje spretnosti za učinkovito uporabo sodobne informacijske tehnologije,
- razvijanje sposobnosti za algoritmično reševanje problemov,
- razvijanje spospobnosti za abstraktno mišljenje,
- spoznavanje skupinskega dela in razvijanje spospobnosti za skupinsko delo,
- bogatenje besedišča s strokovno terminologijo v slovenskem jeziku.
Teme in tematski sklopi
Sklopi
- proceduralno programiranje (1.oc. obdobje),
- objekti, razredi in objektno orientirano programiranje (2.oc. obdobje).
- izvedba mikroprojekta na izbrano/dano temo
Podrobnejša razdelitev
Teme prvega ocenjevalnega obdobja:
- Postopki, obvezne in želene lastnosti postopkov, načini predstavitev postopkov.
- Diagrami poteka, konstrukti diagramov, preverjanje pravilnosti izvajanja diagramov, sled izvajanja diagrama poteka.
- Podatki, vrste podatkov, značilnosti posameznih vrst podatkov, operacije na posameznih podatkovnih tipih, predstavitev števil v pomnilniku računalniškega sistema.
- Jezik, vrste jezikov, definicija jezika, abeceda, semantika, sintaksa, semantični prepad.
- Programski jeziki, delitve in značilnosti posameznih skupin programskih jezikov.
- Program, povezava med programom in postopkom.
- Javanski program (aplikacija), struktura javanskega programa, glavna funkcija.
- Javanski podatkovni tipi, primitivni (podatkovni) tipi, operacije nad primitivi.
- Osnovni konstrukti jezika:
- stavek,
- zaporedje stavkov, blok stavkov,
- vejitev (if, switch),
- ponavljanje (while, do-while, for).
- // uporaba primitivnih tipov in operacij nad njimi; aritmetične, logične, relacijske, ostale, .. //
- Tabele primitivov.
- Izvedba enostavnejših struktur z uporabo tabel.
- Izvedba iskalnih in razvrščevalnih postopkov nad elementi tabel.
Teme drugega ocenevalnega obdobja:
- Razredi, objekti, objektna metodologija.
- Osnovni principi objektnega programiranja (generalizacij, specializacija,... .
- Razred, objekt, tip objekta, sporočila.
- Značilnosti objektno usmerjenega programiranja:
- ograjevanje (enkapsulacija,kapsulacija, encapsulation, ... ;
- večobličnost (večpojavnost, polimorfizem, polymorphism, ... ;
- dedovanje (inheritance, ... .
- Razred: lastnosti in metode razreda (statične, .. .
- Objekt kot primerek razreda.
- Dostopnost do članov razreda/objektov : dostopnostna določila.
- Metode; deklaracija metod, vrste metod.
- Konstruktorji.
- Ostale posebne metode razredov
- razred Math
- razredi za manipulacijo z vhodom / izhodom
- razredi za delo z nizi
- razredi za delo z podatkovnimi tokovi (datoteke) //pogojna izvedba
- in še kaj
Opomba : razdelitev po ocenjevalnih obdobjih je okvirna; glede na razmere je dopusten premik poglavja snovi med ocenjevalnimi obdobji.
Učna gradiva in viri
Učbeniki in učna sredstva, ki jih je potrdil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje, so zbrani v Katalogu učbenikov za srednjo šolo in objavljeni na spletni strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo www.zrss.si.
Poleg navedenih bomo uporabljali dokumentacijo, ki bo nastajala kot izvajanje tega tečaja v repozitorijih tega tečaja( dokumenti, forumi, wiki, ...), v pomoč naj vam bodo tudi viri, ki so navedeni v orodju povezav tega tečaja.
Evalvacija
Računalništvo 3
Ocenjuje se s številskimi ocenami od 1 do 5.
Ocena je sestavljena iz ustnih ocen (individualno preverjanje) in ocen skupinskih preverjanj znanja. Preverjanj je lahko v posameznem ocenjevalnem obdobju tudi več. Vse pridobljene ocene so enakovredne.
Datum za skupinsko preverjanje znanj se določi na začetku ocenjevalnega obdobja, lahko tudi v dogovoru z dijaki. Individualno ali skupinsko preverjanje znanja iz predmeta Računalništvo se lahko vrši tudi v terminih, ki so namenjeni izvedbi laboratorijskih vaj.
Splošen kriterij za pridobitev pozitivne ocene je količina znanja, ki ustreza polovici zahtevanega. Preostale pozitivne ocene se porazdeli v enakomernih intervalih
Laboratorijske vaje
Ocenjuje se s številskimi ocenami od 1 do 5.
Ocena je pridobljena z oddajo in zagovorom poročil opravljenih vaj; pri sestavi ocene se upošteva:
- pravočasnost oddaje,
- kvaliteta in izgled izdelka,
- skladnost izdelka/poročila z zahtevami/predpisom za oddajo,
- popolnost izdelka,
- kvaliteta rešitev zastavljenih problemov,
- uspešen oz. priznan zagovor izdelka ( znanje iz snovi, ki omogoča zadovoljivo rešitev vaje)
Potreben pogoj za pozitivno oceno so oddana VSA poročila laboratorijskih vaj. Izjema od tega pravila so zgolj primeri individualnega dogovora z nadzornim učiteljem o pridobivanju ocene.
Popravljanje (in izboljševanje) ocen
se vrši po vnaprejšnem dogovoru z učiteljem
Dijakom so na voljo praktični vsi termini laboratorijskih vaj. Dijak se mora za popravljanje ocene najaviti vsaj 7 dni vnaprej. Popravljanje se dijaku odobri v želenem terminu v primeru, da termin še ni zaseden, največ 1-krat mesečno. Priporočljivo je, da dijaki ocen ne bi popravljali v zadnjem tednu pred koncem ocenjevalnega obdobja. Dijak pri popravljanju ocene izkazuje svoje znanje tudi s poročili o opravljenih vajah.
Tutorji
Marko KASTELIC
Pogovorne/govorilne ure :
za obdobje sep 2023 - jan 2024 (oz. do spremembe)
Lokacija : zbornica
- ponedeljek: 1620-1700 (zaželen predhoden dogovor),
- četrtek: 1200-1240 .
Kontakt je možen tudi preko e-poštnega sporočanja ali