00_Računalništvo03
- Marko KASTELIC |
Informacije o tečaju
Splošni cilji predmeta
- pridobivanje temeljnih znanj o sintaksi in semantiki programskega jezika,
- pridobivanje in dopolnjevanje splošnih znanj s področja računalništva,
- spoznavanje programskih konstruktov in ukazov,
- spoznavanje postopkov pisanja, dokumentiranja in testiranja programske opreme (osnovna raven),
- pridobivanje spretnosti za učinkovito uporabo sodobne informacijske tehnologije,
- razvijanje sposobnosti za algoritmično reševanje problemov,
- razvijanje spospobnosti za abstraktno mišljenje,
- spoznavanje skupinskega dela in razvijanje spospobnosti za skupinsko delo,
- bogatenje besedišča s strokovno terminologijo v slovenskem jeziku.
Teme in tematski sklopi
Sklopi
- proceduralno programiranje (1.oc. obdobje),
- objekti, razredi in objektno orientirano programiranje (2.oc. obdobje).
- izvedba mikroprojekta na izbrano/dano temo
Podrobnejša razdelitev
Teme prvega ocenjevalnega obdobja:
- Postopki, obvezne in želene lastnosti postopkov, načini predstavitev postopkov.
- Diagrami poteka, konstrukti diagramov, preverjanje pravilnosti izvajanja diagramov, sled izvajanja diagrama poteka.
- Podatki, vrste podatkov, značilnosti posameznih vrst podatkov, operacije na posameznih podatkovnih tipih, predstavitev števil v pomnilniku računalniškega sistema.
- Jezik, vrste jezikov, definicija jezika, abeceda, semantika, sintaksa, semantični prepad.
- Programski jeziki, delitve in značilnosti posameznih skupin programskih jezikov.
- Program, povezava med programom in postopkom.
- Javanski program (aplikacija), struktura javanskega programa, glavna funkcija.
- Javanski podatkovni tipi, primitivni (podatkovni) tipi, operacije nad primitivi.
- Osnovni konstrukti jezika:
- stavek,
- zaporedje stavkov, blok stavkov,
- vejitev (if, switch),
- ponavljanje (while, do-while, for).
- // uporaba primitivnih tipov in operacij nad njimi; aritmetične, logične, relacijske, ostale, .. //
- Tabele primitivov.
- Izvedba enostavnejših struktur z uporabo tabel.
- Izvedba iskalnih in razvrščevalnih postopkov nad elementi tabel.
Teme drugega ocenevalnega obdobja:
- Razredi, objekti, objektna metodologija.
- Osnovni principi objektnega programiranja (generalizacij, specializacija,... .
- Razred, objekt, tip objekta, sporočila.
- Značilnosti objektno usmerjenega programiranja:
- ograjevanje (enkapsulacija,kapsulacija, encapsulation, ... ;
- večobličnost (večpojavnost, polimorfizem, polymorphism, ... ;
- dedovanje (inheritance, ... .
- Razred: lastnosti in metode razreda (statične, .. .
- Objekt kot primerek razreda.
- Dostopnost do članov razreda/objektov : dostopnostna določila.
- Metode; deklaracija metod, vrste metod.
- Konstruktorji.
- Ostale posebne metode razredov
- razred Math
- razredi za manipulacijo z vhodom / izhodom
- razredi za delo z nizi
- razredi za delo z podatkovnimi tokovi (datoteke) //pogojna izvedba
- in še kaj
Učna gradiva in viri
Učbeniki in učna sredstva, ki jih je potrdil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje, so zbrani v Katalogu učbenikov za srednjo šolo in objavljeni na spletni strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo www.zrss.si.
Poleg navedenih bomo uporabljali dokumentacijo, ki bo nastajala kot izvajanje tega tečaja v repozitorijih tega tečaja( dokumenti, forumi, wiki, ...), v pomoč naj vam bodo tudi viri, ki so navedeni v orodju povezav tega tečaja.
Evalvacija
Računalništvo 3
Ocenjuje se s številskimi ocenami od 1 do 5.
Ocena je sestavljena iz ustnih ocen (individualno preverjanje) in ocen skupinskih preverjanj znanja. Preverjanj je lahko v posameznem ocenjevalnem obdobju tudi več. Vse pridobljene ocene so enakovredne.
Datum za skupinsko preverjanje znanj se določi v dogovoru z dijaki. Individualno ali skupinsko preverjanje znanja se lahko vrši tudi v terminih, ki so namenjeni laboratorijskim vajam.
Splošen kriterij za pridobitev pozitivne ocene je količina znanja, ki ustreza polovici zahtevanega. Preostale pozitivne ocene se porazdeli v enakomernih intervalih
Laboratorijske vaje
Ocenjuje se s številskimi ocenami od 1 do 5.
Ocena je pridobljena z oddajo in zagovorom poročil opravljenih vaj; pri sestavi ocene se upošteva:
- pravočasnost oddaje,
- kvaliteta in izgled izdelka,
- popolnost izdelka,
- kvaliteta rešitev zastavljenih problemov,
- sprotno preverjanje na osnovi interaktivnih vaj in testov,
- uspešen zagovor izdelka ( znanje iz snovi, ki omogoča zadovoljivo rešitev vaje).
Potreben pogoj za pozitivno oceno so oddana vsa poročila laboratorijskih vaj. Izjema od tega pravila so zgolj primeri individualnega dogovora z nadzornim učiteljem o pridobivanju ocene.
Popravljanje (in izboljševanje) ocen
se vrši po vnaprejšnem dogovoru z učiteljem
Dijakom so na voljo praktični vsi termini laboratorijskih vaj. Dijak se mora za popravljanje ocene najaviti vsaj 7 dni vnaprej. Popravljanje se dijaku odobri v želenem terminu v primeru, da termin še ni zaseden, največ 1-krat mesečno. Priporočljivo je, da dijaki ocen ne bi popravljali v zadnjem tednu pred koncem ocenjevalnega obdobja. Dijak pri popravljanju ocene izkazuje svoje znanje tudi s poročili o opravljenih vajah.
Vpis v tečaj
Tutorji
Marko KASTELIC
Pogovorne ure:
Četrtek: 900-945
Petek: 900-945 in 1330 -1430